مشکل صادرات فلفل دلمه ای هرمزگان به زودی رفع می شود

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/هرمزگان معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکل صادرات فلفل دلمه ای به زودی رفع می شود.

مشکل صادرات فلفل دلمه ای هرمزگان به زودی رفع می شود

مهدی برومند صبح امروز (17 دی ماه) در خصوص بازدیدش از گلخانه های شهرستان رودان با اشاره به اینکه روسیه یکی از مهم ترین کشورها در صادرات محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: در مذاکراتی که با روسیه داشتیم اسناد و مدارک و مستنداتی را ارائه کردیم که ثابت می کند محصول فلفل دلمه ای ایران نه تنها سالم است بلکه به لحاظ کیفیت از تمامی کشورهای تولید کننده این محصول در دنیا از امتیاز بالاتری برخوردار است.

برومند بیان کرد: ثابت کردیم که این سموم در اتحادیه اروپا استفاده می شود و مورد تایید این اتحادیه است و دوره کارنس در واحدهای کنترل کیفی ما حتما رعایت و نظارت می شود و مسئله ای ندارد.

همچنین کننده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: دولت باید هرچه زودتر مشکل گلخانه داران شرق استان را را رفع کند.

حسین رییسی با اشاره به برگشت محصولات صادراتی از روسیه به کشور بیان کرد: کشور روسیه مدعی است که سمومی که در کشور ما استفاده شده است در کشور روسیه ثبت نشده است.

وی عنوان کرد: پس از بررسی ها و اعزام متخصصان به روسیه کیفیت محصولات گلخانه ای صادراتی آزمایش و معین شد که محصولات از سمموم ممنوعه استفاده نسده است.

رییسی اضافه کرد: انتظار این است که وزارت جهاد و دولت و وزارت امور خارجه به گونه ای عمل کنند که کشاورزان ما با این مسائل روبرو نشوند.

کننده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشاورزان ما دسترسی مناسبی به بازارهای هدف ندارند و دولت باید شرایطی را فراهم کند تا کشاورزان بتوانند محصولات خودشان را به بازار منطقه عرضه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1456

به "مشکل صادرات فلفل دلمه ای هرمزگان به زودی رفع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل صادرات فلفل دلمه ای هرمزگان به زودی رفع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید