وزیر دارایی فرانسه علیه رئیس جمهور آمریکا گارد گرفت ، احتمال اعمال مالیات سنگین برای غولهای فناوری

به گزارش مجله پیوند، وزیر دارایی فرانسه می گوید اتحادیه اروپا باید با ترامپ مقابله کند و چه روشی بهتر از این که مالیات اتحادیه اروپا را برای غولهای فناوری مانند فیسبوک و اپل رسمی تر پیگیری کند.

وزیر دارایی فرانسه علیه رئیس جمهور آمریکا گارد گرفت ، احتمال اعمال مالیات سنگین برای غولهای فناوری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، وزیر دارایی فرانسه گفت: اتحادیه اروپا باید به دولت ترامپ پاسخ بدهد و مالیات دیجیتالی را علیه شرکت های فناوری مانند فیسبوک، گوگل، آمازون و اپل تصویب کند.

اخیرا اتحادیه اروپا برای صدور مالیات 3 درصدی برای شرکت های اینترنتی کوششهایی نموده و البته شکست خورده است، زیرا بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا حاضر به اعمال تعرفه سنگین علیه ایالات متحده نبودند.

برونو لومر، گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از اختلافات خود جدا شوند و موافقت نمایند مالیات بر غولهای تکنولوژی مانند گوگل، فیسبوک، آمازون و اپل اعمال گردد.

کوشش اخیر اتحادیه اروپا برای انتقال مالیات 3 درصدی به عایدی دیجیتال شرکت های بزرگ حوزه فناوری باعث شد بعضی کشورها مثل ایرلند و آلمان که از اقدامات تلافی جویانه از سوی آمریکا نگران بودند در این طرح مشارکت ننمایند.

لومر گفت: من امیدوارم که ما بتوانیم با دونالد ترامپ روبرو شویم و امیدواریم که در کنار همتایان قوی و متحد خود با دولت آمریکا روبرو شویم.

وزیر امور خارجه فرانسه، مدافع سخاوتمندانه مالیات به اصطلاح دیجیتالی است و این امر غیر قابل قبول است که شرکت های فن آوری پرداخت آنچه را که به عنوان سهم عادلانه آنها می بینند، پرداخت نمی نمایند.

لومر گفت: نظر من بسیار ساده و واضح است. من نمی توانم به گوگل، آمازون و فیسبوک اجازه دهم مالیاتی کمتر از قصاب و کتابفروشی های داخل فرانسه پرداخت نمایند.

بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگرانی هایی در این خصوص دارند. با این وجود بریتانیا و اسپانیا نیز اعلام نموده اند که قصد دارند مالیات ملی خود را به شرکت های دیجیتال اعمال نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1638

به "وزیر دارایی فرانسه علیه رئیس جمهور آمریکا گارد گرفت ، احتمال اعمال مالیات سنگین برای غولهای فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی فرانسه علیه رئیس جمهور آمریکا گارد گرفت ، احتمال اعمال مالیات سنگین برای غولهای فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید